Kolme käyntikorttia, joissa Koopisteen logo

Etusivu > Palvelut >

Logo, ilme ja brändin rakennus

Mikä oikeastaan on yrityksen brändi? Usein ajatellaan, että logo ja yrityksen ilme ovat yhtä kuin brändi, mutta se on turhan suppea näkemys. Brändillä tarkoitetaan kaikkia niitä fiiliksiä ja ajatuksia, joita ihmisillä on yrityksestä. Brändiä ei sen takia voi ostaa valmiina mainostoimistosta, mutta sen rakentumiseen voi onneksi vaikuttaa!

Hyvä logo ja tyylikäs graafinen ilme ovat välttämätön ensimmäinen askel toimivan brändin rakentamisen polulla.

Esimerkkejä logoista

Koopisteen logo
DigITre-messujen logo
Vuoden Kotimaan Matkailuyritys 2019 -logo
Viestintätoimisto Lyytikynän logo
3D & New Materials -messujen logo
Olympia-korttelin jalkapallojoukkue Olympiakoksen logo
Vegeluokan logo

Logo

Usein kuulee sanottavan, että logo on yrityksen arvokkain omaisuus. Riippuu varmasti firmasta, kuinka hyvin tuo lausahdus pitää paikkansa, mutta logon merkitystä ei kannata aliarvioida. Logo on ikään kuin yrityksen kasvot ja usein potentiaalisen asiakkaan ensimmäinen kosketuspinta yritykseen tai tuotteeseen.

Hyvä logo on tunnistettava ja mieleenjäävä. Ehdottomasti tärkeintä on kuitenkin se, että logo edustaa sitä kuvaa, joka yrityksestä halutaan antaa.

Täyttääkö yrityksesi nykyinen logo nämä kriteerit?

Ilme

Jos logopuoli on kunnossa, kasvojenkohotusta voi tehdä muillakin keinoin. Tai onko toiveissa ilme kampanjalle tai tuotteelle? Esimerkiksi värit, kuvasto, graafiset elementit ja fontit ovat kaikki merkittäviä ulkoasuun ja sitä kautta mielikuvaan vaikuttavia tekijöitä.

Usein on hyvä idea koota kaikki yksittäiset brändi-ilmeeseen liittyvät linjaukset yksien kansien väliin niin sanottuun graafiseen ohjeistoon. Se toimii kätevänä käsikirjana sekä yrityksen sisällä että kaikille ulkopuolisille tahoille, joilla on tarvetta esittää yrityksen logoa tai muita elementtejä. Selkeän graafisen ohjeiston avulla voidaan varmistaa, että tarkkaan harkitut ulkoasulliset valinnat näkyvät myös käytännössä!

Kaipaako yrityksesi logoa tai brändi kirkastusta?

Jos vakuutuit näkemästäsi, ota rohkeasti yhteyttä, niin mietitään millainen kasvojenkohotus olisi paikallaan sinun yrityksellesi.

Ota yhteyttä!